Veelgestelde vragen

Algemeen

Voor wie is deze site?

SeniorenGeluk.be is bedoeld voor iedereen van 18 jaar en ouder die op zoek is naar een date, relatie of vriendschap. Deelnemers komen eenvoudig en snel in contact met elkaar, op basis van opgegeven interesses, eigenschappen en voorkeuren.

Wat zijn de mogelijkheden?

De mogelijkheden zijn hieronder op een rijtje gezet:
OmschrijvingGratis toegangVIP-toegang
Gratis profiel aanmaken
Profielen bekijken
FotoZapper gebruiken
FotoZapper matches bekijken
Verzonden berichten altijd leesbaar
Standaardberichten sturen
Persoonlijke berichten sturen
Foto's plaatsen
Hoofdfoto's bekijken
Extra foto's bekijken
Standaard zoeken
Uitgebreid zoeken
Zoeken op trefwoord
Laatste bezoekers bekijken
Chatten
Berichten lezen
Kosten per dag0 Credits10 Credits
Prijs (inclusief BTW)GratisVanaf € 24,99

Wat is het voordeel van Safe Dating Networks?

De instelling "zoeken en gevonden worden op partnersites" staat standaard ingeschakeld. Door deze instelling krijgt u deelnemers getoond van alle sites van Safe Dating Networks die aan uw zoekcriteria voldoen en kunt u met deze deelnemers communiceren. Dit geldt ook vice versa. Uw profiel is dus ook zichtbaar voor deelnemers op andere sites van Safe Dating Networks. U kunt deze instelling desgewenst uitschakelen, hierdoor zal het aantal deelnemers dat aan uw zoekcriteria voldoet wel aanzienlijk verminderen.

Inschrijven

Hoe schrijf ik mij in?

Na het invullen en verzenden van alle gegevens gedurende het inschrijfproces wordt een bevestigingsmail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Door te klikken op de link in deze e-mail bevestigt u uw e-mail adres.

Ik heb geen bevestigings e-mail ontvangen

Indien de bevestigings e-mail niet binnen enkele ogenblikken na het inschrijven ontvangen wordt, is deze mogelijk in de map "Ongewenste e-mail" terecht gekomen. Kijk dan ook regelmatig in deze map of daar wellicht berichten staan die u toch had willen ontvangen.

Inloggen

Ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord vergeten

Ga naar het tabblad "Inloggen" en klik vervolgens op "Wachtwoord opvragen". Geef vervolgens het e-mail adres in waarmee u zich heeft aangemeld. U ontvangt dan een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Kan ik mijn inlognaam wijzigen?

Het is niet mogelijk om uw inlognaam na inschrijving te veranderen.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Ga naar het tabblad "Inloggen" en klik vervolgens op "Wachtwoord opvragen". Geef vervolgens het e-mail adres in waarmee u zich heeft aangemeld. U ontvangt dan een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Chatten

Hoe kan ik chatten?

Nadat u ingelogd bent gaat u naar het profiel van een deelnemer. Klik op de knop "Chat" waarbij vervolgens het chatscherm automatisch wordt geopend. Om onbeperkt te kunnen chatten is VIP-toegang vereist. Gratis deelnemers kunnen beperkt chatten.

Hoe kan ik mijn chatgeschiedenis terugkijken?

Ga naar "Chats" en klik vervolgens achter het gewenste profiel op het geschiedenis-icoontje in de vorm van een klokje. Ook heeft u de mogelijkheid tot inzage in de chatgeschiedenis via het chatscherm. U klikt dan op het geschiedenis-icoontje. Chatberichten ouder dan 30 dagen worden automatisch verwijderd.

Wat is snelzoeken?

Met snelzoeken kunt u zoeken met beperkte zoekcriteria, zoals geslacht, leeftijd en land

Wat is uitgebreid zoeken?

Met uitgebreid zoeken kunt u alle beschikbare zoekcriteria aangeven, waaronder lengte, gewicht, kleur ogen, opleiding etc.

Wat is zoeken op trefwoord?

Met zoeken op trefwoord is het mogelijk in de omschrijvingen van deelnemers te zoeken

Ik kan mijn eigen profiel niet vinden

Indien u ingelogd bent, wordt in de zoekresultaten uw eigen profiel niet getoond. De enige uitzondering hierop is als u zoekt op profielnaam. Andere deelnemers zullen uw profiel wel zien, tenzij u uw profiel bewust verborgen heeft voor andere deelnemers.

Profiel

Hoe verberg ik (tijdelijk) mijn profiel?

Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Instellingen". Op het tabblad "Voorkeuren" kunt u de optie "Profiel zichtbaar voor anderen" aanvinken. Klik hierna op "Opslaan".

Hoe kan ik e-mail notificaties aan- of uitzetten?

Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Instellingen". Op het tabblad "Voorkeuren" kunt u uw voorkeuren aan- of uitzetten. Klik hierna op "Opslaan".

Waarom zijn mijn teksten nog niet zichtbaar?

Foto's en teksten worden normaal gesproken binnen 24 uur gekeurd. Pas na goedkeuring worden deze zichtbaar voor andere deelnemers.

Foto's

Hoe plaats ik een foto?

Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Profiel". Vervolgens klikt u op het tabblad "Foto's". Volg hier de instructies.

Waarom zou ik een foto plaatsen?

Het is uiteraard niet verplicht een foto te plaatsen. Het blijkt echter dat profielen met een foto aanzienlijk meer reacties krijgen dan profielen zonder foto. Plaats dus een foto voor het beste resultaat!

Hoeveel foto's mag ik plaatsen?

U kunt maximaal 10 foto's plaatsen

Is het ook mogelijk mijn foto per post op te sturen?

Ja, stuur (maximaal 10) foto's naar het volgende adres:

SeniorenGeluk.be
T.a.v. Klantenservice
Postbus 38218
6503 AE Nijmegen
Nederland

Vergeet niet uw inlognaam te vermelden, zodat de foto's bij het juiste profiel worden geplaatst.

Wanneer u de opgestuurde foto's terug wilt ontvangen, sluit dan een voldoende gefrankeerde en aan uzelf geadresseerde retourenveloppe bij.

Welke foto's mag ik plaatsen?

Voor het plaatsen van een hoofdfoto gelden de volgende regels: alleen recente herkenbare foto's waar men zelf op staat worden geaccepteerd als hoofdfoto.

De regels voor het plaatsen van overige foto's zijn soepeler, mits deze aan onze voorwaarden voldoen. Zo is het plaatsen van foto's van bijvoorbeeld kinderen, huisdieren of hobby toegestaan mits men zelf ook op deze foto's staat. Hierdoor komt het voor andere deelnemers ook serieuzer over en maakt men meer kans op het vinden van een leuke date.

Waarom zijn mijn foto's nog niet zichtbaar?

Foto's en teksten worden normaal gesproken binnen 24 uur gekeurd. Pas na goedkeuring worden deze zichtbaar voor andere deelnemers.

Wie zien mijn foto's?

Uw profielfoto kan door alle deelnemers bekeken worden. Overige foto's zijn alleen zichtbaar voor deelnemers met VIP-toegang. Het is ook mogelijk om foto's voor alle deelnemers te verbergen. Door in het Fotoalbum op de foto te klikken maakt u deze onzichtbaar of zichtbaar. U kunt verborgen foto's dan eventueel mee sturen in een bericht aan een deelnemer.

Hoe verwijder ik een foto?

Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en klik vervolgens op "Profiel". Klik vervolgens op het tabblad "foto's". Klik op de betreffende foto en daarna op het kruisje. U kunt een foto ook (tijdelijk) verbergen voor andere deelnemers door in het onderdeel "Mijn foto's" op de foto te klikken die u wilt verbergen.

Berichten

Hoe verstuur ik een bericht?

Ga naar een profiel en klik vervolgens op "Nieuw bericht". Om handmatig berichten te kunnen versturen, is VIP-toegang vereist.

Hoe weet ik of een verstuurd bericht gelezen is?

Ga naar het tabblad "Berichten" en klik vervolgens op "Verzonden berichten". Klik op het betreffende bericht om de details te tonen. Indien het bericht gelezen is door de ontvanger staat bij "Gelezen" de datum en tijd wanneer het bericht gelezen is.

Hoe blokkeer ik een deelnemer?

Ga naar het profiel van de deelnemer. Klik vervolgens op het grijze ronde icoontje om de deelnemer te blokkeren. Het icoontje wordt vervolgens rood.

Abonnementen

Wat houdt een abonnement in?

Een abonnement is een combinatie van een toegangsvorm en een opwaardeerplan.

Wat is een toegangsvorm?

Een toegangsvorm, zoals bijvoorbeeld VIP-toegang, geeft aan welke betaalde functionaliteiten u kunt gebruiken op de site. Elke toegangsvorm heeft een bepaalde prijs per dag. Deze prijs wordt uitgedrukt in credits. Op dit moment heeft men alleen de keuze uit VIP-toegang. Dit kan echter in de toekomst nog verder uitgebreid worden met aanvullende diensten.

Wat is een opwaardeerplan?

Met een opwaardeerplan geeft u aan voor welke periode u per keer VIP-toegang kopen. Hoe meer u ineens koopt, hoe voordeliger het is. Deze VIP-toegang wordt aangeschaft in de vorm van credits. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode zal het systeem aan de hand van het door u gekozen opwaardeerplan automatisch nieuwe credits bijbestellen. U kunt uiteraard zelf een opwaardeerplan op elk gewenst moment uitzetten.

Wat zijn credits?

Credits zijn het interne betaalmiddel van deze site. Met credits kunt u de door u gekozen toegangsvorm betalen.

Wat kost VIP-toegang?

De actuele prijzen voor VIP-toegang:
  • 1 maand VIP € 24,99 /mnd
  • 2 maanden VIP € 19,99 /mnd
  • 4 maanden VIP € 14,99 /mnd

Hoe beëindig ik mijn abonnement

Het beëindigen van een abonnement kan als volgt:

Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Account". Op het tabblad "Mijn abonnement" kunt u achter "opwaardeerplan" klikken op "wijzigen". Klik nu op "Geen" en uw opwaardeerplan wordt stopgezet zodat uw abonnement niet automatisch verlengd wordt. U behoudt gewoon uw VIP-toegang totdat uw credits opgebruikt zijn.

Betalingen

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Als deelnemer van SeniorenGeluk.be kunt u veilig betalen via Creditcard (Visa of MasterCard), iDEAL (NL), BanContact/MrCash (BE), Domiciliëring (BE) en Overboeking (NL/BE). Betalingen vinden plaats via het veilige SSL-protocol. SSL is de meest toegepaste beveiligingsmethode die ervoor zorgt dat uw gegevens onderweg niet door derden onderschept kunnen worden. U kunt aan het slotje in uw internetprogramma zien of u met een beveiligde verbinding te maken heeft.

Is er een bedenktermijn?

Als deelnemer van SeniorenGeluk.be kunt u een beroep doen op de wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen (herroepingsrecht). Deze bedenktermijn gaat in bij het aangaan van een betaald lidmaatschap. Wanneer de deelnemer tijdens de wettelijke bedenktermijn gebruik maakt van het herroepingsrecht, maar de deelnemer heeft in deze periode al daadwerkelijk gebruik gemaakt van de betaalde dienstverlening van de website dan is de website gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Dit bedrag is niet hoger dan het abonnementsgeld voor de periode van aangaan van het abonnement tot het moment van herroeping. Ontbinding van de overeenkomst dient u binnen de bedenktermijn per reactieformulier aan te vragen via de Klantenservice.

Uitschrijven

Hoe verwijder ik mijn profiel?

Log eerst in. Ga vervolgens naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en klik vervolgens op "Account" en klik daarna op het tabblad "Uitschrijven". Bij uitschrijving van het profiel wordt het profiel verwijderd en zal het niet meer zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Een eventueel lopend abonnement wordt stopgezet. Er vindt geen restitutie plaats van eventueel betaalde of in behandeling zijnde lidmaatschapsgelden.

U kunt ook alleen uw abonnement stopzetten. Na het verstrijken van de resterende credits blijft uw profiel vervolgens behouden met beperkte mogelijkheden. Hoe u dit kunt doen, vindt u in de veelgestelde vragen onder "abonnementen" en vervolgens bij "Wat is een opwaardeerplan". Tevens heeft u de mogelijkheid om uw profiel (tijdelijk) te verbergen. Kijk hiervoor in deze veelgestelde vragen bij "Profiel".

Contact

Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

Indien u al deelnemer bent, log dan eerst in en vul daarna het reactieformulier in. Op die manier hebben wij de benodigde gegevens direct bij de hand en kunnen wij uw vraag het snelst beantwoorden.

Indien u geen deelnemer bent of kunt niet inloggen, gebruik dan reactieformulier om uw vraag te stellen.

Wat zijn de algemene contactgegevens?

Vestigingsadres:
SeniorenGeluk.be, Kerkenbos 1057c, 6546 BB Nijmegen
Nederland

Postadres:
SeniorenGeluk.be, Postbus 38218, 6503 AE Nederland
Nederland

Voor contact met de online klantenservice gebruikt u reactieformulier.

Overig

Hoe vertel ik mijn succesverhaal?

Vertel ons hier uw persoonlijke succesverhaal!

Schrijf nu in en start met daten!

Ik ben een
Ik zoek een
Door te klikken op Inschrijven of door uw gebruik van SeniorenGeluk.be, verklaart u meerderjarig te zijn en geeft u aan dat u de Algemene voorwaarden en het Privacy- en cookiebeleid van SeniorenGeluk.be hebt gelezen en begrepen, en dat u hiermee akkoord gaat.
SeniorenGeluk.be maakt gebruik van cookies. Als je verder gaat accepteer je onze cookies.